سرخط خبرها

شکوفه‌های امید در محضر قرآن | برگزاری آیین اختتامیه محافل رمضانی انس با قرآن در مسجد فقیه سبزواری

  • کد خبر: ۱۶۰۴۳۷
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
شکوفه‌های امید در محضر قرآن | برگزاری آیین اختتامیه محافل رمضانی انس با قرآن در مسجد فقیه سبزواری
اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان که دوشنبه‌شب برگزار شد، فضایی را رقم می‌زد که غیر از کودکان را هم میخکوب خود می‌کرد؛ همان‌طور که بسیاری از بزرگ‌تر‌ها هم دورتادور مسجد به دیوار تکیه داده و ایستاده یا نشسته، جلسه را دنبال می‌کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم که شروع شد، هر آن‌چه مکرر به گوش می‌رسید، صدای خنده کودکان بود که با شوخی‌های وقت و بی‌وقت اساتید برگزارکننده محفل به اوج می‌رسید. رحل‌ها منظم کنار هم چیده شده بودند و پشت هرکدام، کودکی نشسته بود که گاه با قاری برنامه همخوانی می‌کرد و گاه با تکه کاغذی از قرآن خط می‌برد، اما در هیچ شرایطی از استمرار بازی و شیطنت غفلت نداشت. محفل انس با قرآن کریم و اختتامیه برنامه‌های قرآن ماه مبارک رمضان که دوشنبه‌شب به میزبانی مجمع قرآنی نور و پایگاه بسیج شهید محقق در مسجد آیت‌الله فقیه سبزواری مشهد برگزار شد، فضایی را رقم می‌زد که غیر از کودکان را هم میخکوب خود می‌کرد؛ همان‌طور که بسیاری از بزرگ‌تر‌ها هم دورتادور مسجد به دیوار تکیه داده و ایستاده یا نشسته، جلسه را دنبال می‌کردند.
انس با قرآن در بهار قرآن
محمود سراجی مدیر مجمع قرآنی نور در حاشیه این مراسم اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی این مجمع با هدف کشف استعداد‌های قرآنی کودک و نوجوان و به میزبانی مسجد فقیه سبزواری برگزار می‌شود. اگرچه جلسات مستمر هفتگی در دوشنبه‌ها پس از اذان مغرب برگزار می‌شود، اما در بهار قرآن، رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت و هر شب با حضور کودکان و نوجوانان محلات مختلف مشهد، ۳۰ جلسه تلاوت قرآن کریم پس از افطار برپا شد و با بهره‌گیری از اساتید مجرب در حوزه‌های آموزش، تجوید، قرائت و مفاهیم، دختران و پسران نوجوان در محضر قرآن حضور پیدا کردند.
به گفته وی، در اختتامیه این محافل که جمعی از نخبگان قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم هم حضور داشتند، استاد حسن ضیایی نیا پژوهشگر علوم قرآنی نیز حضور داشت و در حاشیه تلاوت محمدصادق لعل اول قاری نوجوان ممتاز کشوری، محمدمهدی گریوانی حافظ نوجوان برتر کشور و ابوالفضل خفتان‎پژوه حافظ پنج‌ساله قرآن کریم، از کودکان و نوجوانان حاضر در این محافل تجلیل شد.
مجلس که به پایان رسید، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هم‌صدا باهم صلوات فرستادند، بوسه‌ای بر جلد قرآن زدند و کتاب خدا را با احترام بستند. البته که جلسات و محافل انس با قرآن در این مسجد به‌صورت مستمر دوشنبه‌شب‎ها برگزار می‌شود، اما آن‌هایی که با شور و شوق در این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کردند، بیش از همه چشم انتظار نشستند تا رمضان‎الکریم سال آینده فرا برسد تا در ماه نزول قرآن، روح و جان در چشمه معارف کتاب خدا بشویند و برگزاری این محافل را از سر بگیرند.
انتهای پیام/

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->